When i grow up.

 
 
 
 
Helt sjukt vad man kan förändras genom åren. Liten till stor, blond till brunett, brunett till blond, blond till rödhårig. 
Nej men har ni aldrig tänkt på det? Hur mycket man förändras. Det räcker att man börjar i en ny skola, träffar andra människor eller är med om något helt annat än det man är van vid. 
Förut var jag den personen som ville "synas och få bekräftelse". Den personen kan fortfarande kika fram lite då och då, men inte alls lika ofta som förut. Jag har lärt mig att jag duger som jag är och jag behöver inte ändra mig för någon annan. Sen är det även sjukt vilka jäkla ideal vi har i världen, vem har sagt att tjejer ska vara pinnsmala för att kunna bli modeller eller att killar måste ha magrutor? Förr i världen hade man status om man hade mycket "hull" på kroppen, det betydde att man hade mycket pengar och hade råd med mat på bordet varje dag, men nu är det precis tvärt om. Varför är det fult att vara tjock? Varför är det äckligt att ha finnar? Varför ska folk mobba varandra pga deras utseende? De som mobbar har oftast själva dåligt självförtroende så de går på andra för att få bekräftelse av deras "gäng".
Alla är fina som de är och alla borde bli respekterade för hur de ser ut. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelievictoriia

I min blogg får ni läsa om vad jag gör på min fritid, vardag och lite smått och gott som kläder, jobb, mat och annat. Hoppas ni stannar!

RSS 2.0