Skagen - dag 1

Båten gick från Göteborgs hamn 09.00, vi var i Fredrikshavn vid halv 1 cirka. Då åkte vi till Skagen och motellet där vi skulle bo. Det var väldigt fint och vädret var på topp! Vi packade upp och fixade till oss lite för att sen gå ner till stranden, men när vi kom ut var det molnigt. Men vi gick i alla fall :) Var där ett tag och sen gick vi hem!
Vi bestämde oss för att åka till ett ställe som kallades Grenen, det visade sig att det var en lång sandstrand som såg ut som ett stort C nästan, Vi gick inte ut på stranden den dagen men det gjorde vi andra dagen så bilder från det får ni se när dag 2 dyker upp! 
 
Påväg hem fick vi syn på en fyr man kunde gå upp i, och självklart gjorde vi det! Det var riktigt jobbigt men värt varenda trappsteg eftersom det blev fina bilder!
 
På kvällen gick vi ut och åt på en jättefin resturang som hette "Jakobs" Mums säger jag bara! Herreguuuud va gott det var, precis min sort av mat ;) Haha.
Till förrätt beställde vi in varsin macka med mozarella och tomat&vitlöks hackad sallad på. Till varmrätt blev det oxfilè med potatis och bearneaisesås och lite grönsaker!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelievictoriia

I min blogg får ni läsa om vad jag gör på min fritid, vardag och lite smått och gott som kläder, jobb, mat och annat. Hoppas ni stannar!

RSS 2.0