Dag 11 - Min föräldrar!

Jag kan börja med att berätta att mina föräldrar är bland de bästa man kan ha, fast så säger nog de flesta barn, men jag skulle inte byta ut dom för någonting i hela världen. Så bra är dom! ;)

Men jag kan börja berätta om min mamma, som heter Ann-Charlott och är fyller 47 år den 5 april, föddes i Göteborg och har bott i Torslanda fram tills hon flyttade hem till pappa i Göteborg. Hon har 4 bröder, 2 äldre och 1 yngre. Hon jobbar som sjuksköterska på akuten och jag kan säga att hon har ett grymt roligt jobb! Var ju med henne där och proade en vecka, och man får se rätt mycket saker. Och hjälpa folk så det är ju sjukt kul!  
I allafall, jag är jätteglad att jag fått just henne som mamma för hon finns alltid där och ser när det är något, eller hänt något. Det är alltid så skönt för man behöver liksom inte berätta hon finns bara där för mig.
MEN, alla har ju sina tråkigare sidor, men som tur är får vi inte se dom så ofta ;) Hehe, fast det finns ju en liten sak, som kanske är lite charmigt? Men det är i allafall när hon precis kommit hem från jobbet och det kanske varit en jpbbig dag. vad vet jag? Då är hon lite grinig, så oftast har jag och pappa färdigt mat när hon kommer hem.. Men efter är hon lika go som vanligt!
Vad mer kan jag säga än att hon är världens bästa mamma! Love you ♥

Pappa då.
Han heter Lars, fyller 52 år den 30 maj, föddes också i Göteborg. Han har 2 syskon. 1 syster och 1 bror! Måste bara säga att hans syster som är min faster står jag väldigt nära. Hon är lite som mamma ungefär!
Tillbaka till pappa då, hon jobbar som konsult (fråga mig inte vad det är..) men det är inom byggbranschen, så långt är jag med! ;)
Han har en rätt go personlighet, är oftast glad precis som jag :) Rätt rolig, väldigt snäll och ställer liksom upp för en i alla lägen! Rätt bra att ha en sån pappa va? :) Det tycker jag! Han får mig nästan alltid på bra humör med sin otroligt dåliga humor, men det roliga med oss två är att vi är så lika inom humorn, har lika dålig humor båda två. Hehe, men hallå? Vi lever bara en gång, ta vara på den gången säger jag bara! 
Ja, och han älskar att vara ute och greja, jag tror faktiskt att köra traktor eller grävmaskin är hans stora passion här i livet, haha kan låta lie konstigt, men han hittar alltid någon nytt att greja med ute på tomten eller kanske något nytt med huset ;) Men sån är han!
Jag älskar dig pappa! ♥



Dag 11 – Mina föräldrar

Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Mitt/Mina sminktips
Dag 14 – Såhär gör jag mitt hår
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Barndomsvän
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här hade jag på mig idag
Dag 23 – En önskan
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 - Min favoritresa
Dag 30 - Om det här vore min sista dag



Kommentarer
marie

4 bröder....2 äldre och 1 yngre????? Den fjärde då??

Hihihi

2012-01-20 @ 20:17:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelievictoriia

I min blogg får ni läsa om vad jag gör på min fritid, vardag och lite smått och gott som kläder, jobb, mat och annat. Hoppas ni stannar!

RSS 2.0