Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek


Ja, kärleken kan både göra ont och få en att vara så jäkla lycklig så det bara bubblar inom en. Jag tror vi alla har varit sådär riktigt kära allihopa någon gång!
Men jag tror att kärleken är väldigt olika från person till person, men att den gör så att vi tappar greppet om verkligheten en smula. Jag börjar i allafall drömma, hitta på olika saker som kommer hända. Men det är ju jag.
Man kan känna kärlek till en kompis, alltså inte sån kärlek utan kompiskärlek, man kan känna kärlek till en sak, till kläder, eller någonting man gör. Eller så kan man känna kärlek till en familjemedlem, och förhoppningsvis gör man det. Och såklart till någon som gör att det pirrar till lite extra i magen när man går förbi eller säger hej, eller rent av kommer fram och börjar prata. Då man säger helt fel saker och gör bort sen ordenligt, men sen efter tänker man bara "Vafan höll jag på med?" typ.. Egentligen visste man precis vad man skulle säga men glömmer av det sista sekunden. Visst känner ni igen er? Hehe, det gör jag i allafall ;)
Så kärleken gör oss osäkra, pirriga, och lyckliga. Eller det gör den mig, jag vet ju inte hur ni känner!
Jag tror inte jag kan förklara kärlek på något annat sätt än så faktiskt.










Dag 5 – Vad är kärlek?
Dag 6 – Min bästa vän
Dag 7 – Den här dagen för ett år sedan
Dag 8 – Ett ögonblick
Dag 9 – I min godispåse
Dag 10 – Musiksmak
Dag 11 – Mina föräldrar
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Mitt/Mina sminktips
Dag 14 – Såhär gör jag mitt hår
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Barndomsvän
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här hade jag på mig idag
Dag 23 – En önskan
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 - Min favoritresa
Dag 30 - Om det här vore min sista dag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelievictoriia

I min blogg får ni läsa om vad jag gör på min fritid, vardag och lite smått och gott som kläder, jobb, mat och annat. Hoppas ni stannar!

RSS 2.0