Trötter

Igår sov jag nästan hela dagen pga min diabetes, fick lite problem så jag va inne på sjukhuset en sväng. Allt började i onsdags natt så jag va tvungen att springa upp ur sängen och ut ut stugan för att kräkas, det gjorde jag 3 gånger innan jag ringde mamma. Hon kom och hämta mig vid 9 på morgonen, vi åkte hem jag tog ett långt varmt bad och fixade allt med pumpen (den som ger mig insulin) insulin måste jag ha för att må bra. Vi mätte en sak som kallas för ketoner, det är hur surt blodet är. Jag hade alldeles för mycket ketoner i blodet, då bestämde mamma och pappa sig för att åka in med mig till akuten. Eftersom mamma jobbar där slapp vi sitta och vänta så istället tog hon in mig och jag fick lägga mig på en säng. Det kom några doktorer och sjuksköterskor som körde in mig på ett akutrum, de tog massa blodprov, jag är helt sönderstucken i armvecken nästan. De tog ett i handleden som gjorde fruktansvärt ont, jag fick 3 liter vätska genom ett dropp. Efter en stund fick jag något som liknade ett migränanfall sa doktorn, spydde, hade yrsel och det kändes som att huvudet skulle sprängas. Det va något utav det värsta jag vart med om. Trodde jag skulle dö. ^^ sen kom mamma och körde in mig i ett annat rum där jag kunde ligga lite mer avskilt från allt annat. Där somnade jag direkt. Låg och småslumrade till och från och genom allt hör jag thereses röst, åh va glad jag blev då. Då kunde jag äntligen fokusera på något annat ön diabetesen ett tag. Berätta allt som hade hänt och att jag fått en systemkamera, ah ni anar inte. Vet inte hur länge jag låg och sov sen men sköterskorna kom och tog lite mer prover och gick sen.. Ah, va nog rätt borta där. Vid 3(jag kom in vid halv 12) fick jag ett anfall till, skulle gå på toaletten innan mamma skulle fylla på droppet igen, allt svartnade för ögonen och kg kände mig svimfärdig, den äckligaste känslan. Fick så otroligt ont i huvudet igen, kräktes och jag vet inte va som hände. Men antagligen något slags migränanfall igen. Mamma ledde mig till sängen och la en blöt handduk över huvudet, så skönt va det. Jag fick åka hem igen vid 5, direkt när vi kom hem la jag mig i min säng och somnade. Sov till 8 på kvällen. Så ja, jag va lite trött igår.... Det va allt som hände! hoppas ni orkar läsa allt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelievictoriia

I min blogg får ni läsa om vad jag gör på min fritid, vardag och lite smått och gott som kläder, jobb, mat och annat. Hoppas ni stannar!

RSS 2.0